Uczyli się, jak pięknie się różnić. Maturzyści w Warszawie
- 834
W piątek, 14 stycznia, maturzyści z klasy 3c wzięli udział w wycieczce programowej z języka polskiego, która kończyła w symboliczny sposób omawianie literatury związanej z tematyka Holocaustu.
Podsumowanie lekcji tego okresu rozpoczęło się od zwiedzania wystawy stałej Muzeum Polin "1000 lat historii Żydów polskich". Wystawa składa się z ośmiu galerii, na których przedstawiono kolejne etapy historii Żydów w Polsce: od legend o przybyciu na ziemie polskie, przez rozwój przemysłu i handlu, po czas Zagłady i współczesność.
Wizytę w Muzeum Polin zakończyły warsztaty edukacyjne „Jak pięknie się różnić?”, na których młodzież wzięła udział w ćwiczeniach, dzięki którym swobodniej poczuli się w swojej grupie, lepiej się poznali i trenowali umiejętności komunikacyjne. W drugiej części zajęć maturzyści pracowali na wystawie, gdzie, rozwiązując zadania w grupach, zastanawiali się, czy w Polsce XVI wieku różnorodność była ważną wartością.
Z Muzeum młodzież udała się pod pomnik Umschalagplatz, by podsumować wiedzę na temat tego miejsca i jego roli w czasie likwidacji getta warszawskiego oraz by porozmawiać o samej formie upamiętnienia i symbolice monumentu.
Dzień zakończyła wizyta w Teatrze Rozmaitości na spektaklu, który niejako wpisywał się w problematykę całego dnia – Serce w reż. Wiktora Bagińskiego. Spektakl jest dokumentalną opowieścią młodego, czarnoskórego Polaka, który wyrusza na poszukiwanie swojego biologicznego ojca. Scenariusz inspirowany opowiadaniem Josepha Conrada Jądro ciemności, bazuje na autobiograficznych zapisach reżysera i jest próbą wydobycia politycznych znaczeń kryjących się w osobistej historii reżysera.
Opiekę nad młodzieżą sprawowali p. D. Jaśkowska oraz P. Piotr Abramowicz.